Follow ~mengikut

Selasa, 24 Januari 2012

THIS DAY YANG PENUH DENGAN KESABARAN

salam 24-01-12..hari ni bngun pagi agk lewat skit sbb malam td tido lewat...adam bertugas buat sarapan...pepagi lagi aku dah buka buku nk siap kan wajibulbait(tugasan wajib dirumah/kerja rumah) sbb hari ni kena hantar lebih kurang 4 tadrib(latihan)..aku siapkan dr hasil perbincangan aku dengan ahli bait..walaupun kiteorang lain mustawa(tahap kelas) tp boleh juga berbincang sebb kaedah nya tetap sama bahasa arab... sampai ajew time .aku mandi siap g kelas..air plak sejuk yg sangat dasyat sampai terasa kat tulang aku yg retak dulu...
   hari ni aku org pertama sampai kelas berbanding semalam...aku masuk kelas bg salam n bersalaman ngan ustaz...ustaz tanye aku ada beli makanan untuk dia x..time ni aku ngah kering...mana aku ada beli n tak pernah aku beli makanan bawa pergi kelas....tetiba kengkawan kelas yg lain datan dia masih senyum ttp x tanye pon soalan yg macam aku..tupx2 ngah study dia pulaukan aku..dia cakap (muhammad ridzuan laisa muaddap) muhammad ridzuan tidak ada adap...tp aku still senyap...mmg teruk lah aku kena pulau sampai kat soalan aku kena jawab ,dia x nk dengar dia suruh org lain jawab.. herm aku rase mcm nk angkat beg keluar ajew dr kelas..tp aku terfikir semula...alh long, kau kang ngah belajar ngan arab nie..mcm ko x knal perangai arab..Dia nk sembang ngan farhan pastu dia kedepan sikit..sambil dia sembang dia tolak kepala aku ngan agak kasar..aku bertambah menyirap lah...dah lah x nk ajr aku pastu buat hal yg aku benci plak...aku still sabar..belum penah org tolak kepala aku mcm tu kasar sekali...bengangx2..

    dekat 15 minit nk habis kelas dia bnyak puji aku kat pelajarx2 lain tp aku buat dont no aje...aku bngun lepas siapkan tugas..aku g salam ngan dia pastu terus keluar...sampai ajew aku kat luar dia terus mcm nk kejar...aku pun cepatx2 jalan...kawanx2 mmg dh tau perangai aku mcm tu semua benda aku nk cepat..hari ni mmg aku pokai betul sampai terpaksa keluarkan koleksi duit aku untuk buat tambang g kelas..taux2 aku kena pulaukan dengan ustaz sebb x belu makanan untuk dia...aku pon x makan mcm mana nk beli makan untuk dia plak....hermm nasib tul lah... hati aku tergerak nk pergi rumah haris  tp aku nk kena balik same ngan kawan x2 aku sbb aku dah x ada duit...dorg lah yg nk tapau yet untuk aku balik...sampai ajew kat umah zul bg tau haris call ada hal penting..aku call haris semula tak dapat...3mnit kemudian haris plak call dia ajak aku g rumah dia...aku pon pergi lpas uruskan hal tu..kami keluar..
   makan dekat arabiyata..haris belanja aku makan..alhamdulillah kenyang perut.,..ada arab tu datang kat aku dia mmg ingat kat aku sbb aku pernah buat taichi kat hilangkan lenguh tp dia nmpak..dia datang kat aku minta ajar..hahaha aku dah serba salah..matilah aku...nk sdapkan hati dia aku setuju tp aku x tau mcm aner nk ajr aku sendiri x tau...first aku dah tolak matix2an..aku ckap aku x tau..dia ckap aku tau..aku balik rumah terus hafal alquran untuk di tasmiq mlam nie..tp tetiba syeikh call dia x datang hari ni..nasib baik lah juga sebb kat luar hujan cerimis...wallahua'lam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan