Follow ~mengikut

Khamis, 2 Februari 2012

ISKANDARIAH BUMI YANG SEGAR

pada 27.1.12 aku g jaulah ngan kawanx2 ke alexender(iskandariah).kite org plan nk gerak lepas subuh tapi syang nye malam sebelum pergi kami ada tetamu dr jordan..jadi kami terpaksa tukar plan gerak naik keretapi laju jam 11 lebih. perjalanan yang mengambil masa 3 jam lebih tu menyebabkan aku 3 kali terlena di dalam tren. sampai sahaja di hentian tonto aku rasa lapar x sempat nk beli makanan kat luar tadi.aku makan manisan sahaja di dalam tren ..habis melekatx2 gigi aku dengan gula. sampai je di hentian terakhir kami berjalan keluar huiiss suasana mmg sejuk. kami cari masjid untuk solat. sampai je ni masjid didepannya ada jual fatir ngan gula harga mmg sangat murah 75kirs je. selesai kami solat salman hilang kasut..aku pun bg kasut yg aku guna kat dia n than aku beli kasut baru.

      selesai beli kasut kami naik tremco menuju ke tepi pantai..jumpa dengan Dr.qamarul n Dr sya'rani kami makan seafood n jalan x2 sikt balik rumah sembang n tidow..esoknya lepas solat subuh kami keluar bersamax2 pg beli sarapan..selesai sarapan kami pergi montaza. kami berjalan n per picture sakan kat dalam tu..selesai berjalan kat dalam kami berjalan ke tepi pantai plak tenangkan fikiran lah katekan.. selesai bejalan kami pergi ke perpustakaan terbesar di mesir..wah aku memang taajub memang sangat besar ada 6 tingkat.

   kami solat jamak zohor asar..kemudia pergi makam nabi danial dan luqman nulhakim..selesai kami balik rumah Dr qamarul kemaskan diri untuk pulang ke kaherah..naik keretapi jam 2011pm..sampai kaherah jam 23 lebih...kholas satu pengembaraan yg panjang tapi taip sikit ajew hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan