Follow ~mengikut

Ahad, 22 Januari 2012

RUGINYA X JOIN USRAH~JOM JOIN...

salam malam ni aku kna hadiri usrah di rumah Dr.amin..tajuk untuk hari ni mmg menarik..mengenai Nabi Allah uzair...minggu lepas mengenai Kaab BIn Malik dan Balqham...aku harap kisah kali ini lebih memberi pelajar kepada aku..

    persoalan seperti picture kat atas tu..ADA APA PADA USRAH? Hermm pada aku lah kan...ni nie skit...USRAH ni mmg bnyak peranan sebb apew ..bila aku hadiri USRAH semangat aku rase lain macam mcm rase ada org ambil tau tentang aku...aku mula ceburi diri dalam usrah dr last tingkatan satu..pertama kali kau masuk liqa' usrah aku rase naqib(penyampai) buat aku tertarik n nk datang lagi nterus ketagih..akhirnya aku pon buat group sendiri kat sekolah USRAH yg aku bina simple ajew...riadah n minum or makanx2 kat kedai ngan kawanx2 sambil sembang...jd time yang sama kite org berbincang..pada aku USRAH  nie mudah x perlu menyusahkan diri...yg penting isi dan mesej yg ingin dikongsikan itu sampai..

    aku pelik ngan segelintir masyarakat yg kurang mengambil tahu tentang santainya USRAH nie... USRAh bkan perlu ada tempat khas dan situasi yg khas tp.. ia adalah santai... x perlu kekerasan atau penekanan kerana ini boleh menyebabkan kemurungan dan stress...dr segi makna pun mmg dah canti USRAH=KELUARGA(bahasa arab)...jd adakah keluarga itu ada time untuk nasihat menasihati dan bersantai bersama...
   
    Jd hargailah nikmat USRAH...
 Mcm picture kat atas ni kat kawasan  pokokx2 redup pon boleh buat halaqqah ..jd ape lagi yang kita tunggu klau kita x buat perubahan pada diri kita siapa lagi yang akan buat kita berubah klau bukan kita sendiri...wallahua'lam..(H~E~D)













Tiada ulasan:

Catat Ulasan