Follow ~mengikut

Isnin, 12 November 2012

RINDU.. KENAPA KAU HADIR

     "Rindu itu adalah..anugerah dari allah" antara petikan lagu yg aku cuba coretkan dalam blog aku ni...
RINDU...? apa itu Rindu..? tah aku pon tak tahu sebb dr lahir hingga kini allah yg kurniakan sifat ini kat dalam diri aku..dr aku tak tahu dari mana asal usul kejadian rindu ni..

     Rindu aku terhadap yg og yg aku paling sayang iaitu nenek ku yg tercinta...almarhumah bongsu binti sian..beliau lah yg dindik aku dengan sifat lemah lembut..siapa dia dihati aku..? dia ialah mata cangkul yg sanggup dibenamkan matanya ketanah hanya sematax2 untuk menggemburkan peribadi aku yg dulunya seorang budak yg hyper ..

    Atok itulah gelaran yg aku kenakan terhadap beliau ...sejak pemergian beliau aku tersangatx2 rindu padanya setiap hari akan ku tatap wajah nya yg membuatkan aku menangis ialah ketika ku tatap wajah bibirnya...ohhh menaikkan seluruh perasaan sedih ku sebb dr mulut itu lah terbitnya kalamx2 pujangga yg aku sentiasa ingat pesannya...

    Aku dn dia punyai cerita manis dn pahit ...kehidupan dn kecekalan kegembiraan dn kedukaan..dia yg ajar aku menjadi manusia tarbiyah khusus yg diberikan memantapkan aku untuk cekal..tp sejak perginya dia..hati ku patah..kerana jenazahnya tak dapat ku tatapi..dahinya tak dapat kuciumi bujur mayatnya tak dapat ku solatkan...sayuppp...maafkan along atooookkk...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan