Follow ~mengikut

Khamis, 29 November 2012

SEORANG AKU DI HADAPAN AKU

     Salam ukhuwah dn salam taujihat buat teman teman.....

     Ada benda yg aku nk coretkan disini..hati aku rasa tak sedap jew klau aku tak update kat blog nie...
malam kemarin aku ada mimpi yang  membuat aku muhasabah diri balik dn mimpi yg menyebabkan aku akan tidur dengan memikirkan umur aku..

    Malam tu aku tidur dengan nyenyak kerana dek hembusan angin di musim sejuk ni..saat aku tidur aku bermimpi aku menghubungi temanx2 seperjuangan (nazli dan muhaimin)..aku call sebb nk jamu dorang makan dekat rumah aku..dan dorang pon kata jdi..

     Aku plan nk buat pengat pisang..so aku pon pergi kedai runcit..aku nk beli 2 sikat pisang..tp harganya luar jangkaan aku..sampai rm69..aku terperanjat dn cakap mak oii ni punye harga bukan leh beli sesikat tp 7 tandan pisang dh..aku pon berjalan keluar..aku singgah dewan aku tengok Nazli buat show silat tp pada aku mcm tak menarik sebb keadaan dia bersilat tu mcm tergesax2 dn sedih..

     pastu aku kedewan sebelah setelah setengah jam silat habis buat show..tp aku pelik sorang pon mcm tak nmpak aku..aku tak kisah ..aku tengok nazli muhaimin menyayikan lagu nasyid pergi tak kembali oleh rabbani aku pon join lah..tapi aku jerit kuatx2 pon dorang mcm tak dengar  nazli asyik mencelah je part yg aku nk menyanyi tu...

     dn aku teringat balik kat kawanx2 sek rendah aku iaitu adli ngan shafiq mansur..aku dh mula sedih sikit sebb aku tengok kawanx2 aku bnyak yg sedih time lagu tu..aku jd pilik..selesai jew lagu tu aku berjalan seiringan dengan dorang ke satu tanah lapang..nk uruskan jenazah..time aku ngah angkat tangan jenazah tu aku nmpak kesan yg aku sedia maklum dn kenal siapa jenazah tu...

   

 Aku mcm tak percaya dn mula sedih yg amat sebb tak berpeluang menghargainya dalam beribadah... nk tahu..jenazah tu ialah aku..aku sediri yg mati rupanya..padanlah semua org tak nmpak aku... aku pon terjaga dn istigfar...malam esoknya aku mimpi lagi..tp yg ini hnya berkait dengan masa..aku mimpi jam tangan yg ayah aku bag pada aku..jatuh..dn nombornya satu demi satu hilang..sampai jarum saat juga hilang ..aku berfikir dalam keadaan menangis sebb aku paham maksudnya...hingga no yg terakhir iaitu nombor 7 hilang jam pon jd besi biasa dn aku menghembuskan nafas yg terakhir..dan dialam maya aku sedar yg aku sedang tercungapx2 menahan nafas yg terhenti seketika..alhamdulillah masuh diberi nyawa..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan