Follow ~mengikut

Sabtu, 28 Disember 2013

KAU YG SENTIASA DISISI

    Beribu bintang dilangit masih tetap utuh dan indah dipandang walaupon ia sudah wujud berjuta tahun lamanya..keindahan dan keserian padanya tetap akan tepancar sehinggar arahan allah sangkakala ditiup kan..

  Bukan nk cerita pasal bintang pon..semalam aku telah berjaya mengapai harapan yg aku pendam selama 3 tahun...aku berjaya sampai ke puncak broga pada jam 04.25am aku menikmati setiap detik dan saat yg indah ketika diatas sana...aku dapat rasakan bagai masalah aku itu jatuh bergolekx2 ke bawah..alangkah lapangnya fikiran ...

  Rasa hati ku tenang setelah melihat betapa besar dn indahnya ciptaan allah ini...angin bertiup kecang kesejukan tetapi nyaman..aku yg mulanya naik terasa bersendirian..tiba sahaja di atas terus merasakan berteman...kini aku sedar dia lah sebaikx2 pengharapan dan dia lah teman..dia rapat pada aku bahkan dia lebih rapat dr urat leher ku..ALLAH engkau lah yg paling dekat dengan ku...

   Hanya engaku yg tak pernah tinggalkan aku sendirian..kerana hanya engkau yg tahu apa di benak hati ku..ramai kawan ku ramai adik ku dan juga ada kekasih hatiku tetapi ia tak lah memberi sebagaimana keindahan yg kau hiasi dalam benak hatiku..aku ditinggalkan oleh mereka..aku dicaci oleh mereka tetapi kau sentiasa memberi aku tabah dan redha..hadiah mu itu kau telah sematkan dalam diri ku..

 Aku ditinggal kan dr kecil penuh hikmah..rupanya kau lah yg memberi aku kelapangan untuk rapat denganmu..kau lah yg memberi aku inspirasi ...setiap kali aku mengorak langkah..bagaimana aku boleh terlupa padamu..sedangkan hati ku penuh cinta manusia yg pada hakikatnya x memberi keindahan sebagaiman apa yg kau berikan pada aku...

    Aku menjadi org yg paling bodoh...kerana kebodohan ku itulah aku pernah meninggalkan mu ya ALLAH..kini aku tahu..kau dtangkan padaku nikmat yg membisakan aku mengingatimu.. alangkah indahnya jika mereka yg kucintai mengetahui isi hati ini...aku seorang yg tidak tahu apa itu  susah dan aku juga tidak tahu apa itu senang...kerana susah dn senang sentiasa bergandingan..

  Cinta manusia selalu ada pergaduhan..tetapi cinta pada engkau ya ALLAh walau pon aku terpaksa berkongsi dengan jutaan makhluk yg lain tetapi hati ini tetap redha dan sentiasa ingin lebih rapat padamu...justeru aku pohon tetapkanlah hati ku padamu...engkau lah tuhan yg membolak balikkan hati manusia..maka tetapkan lah hati ku... aku tidak hairan jika aku berjaya tinggalkan manusia atau manusia meninggalkan aku..tetapi aku menjadi buntu dan bertambah hairan bagaiman aku tergamak meninggalkan engkau..tp kau maha setia sentiasa bersama... Aku terlalu mengimpikan madu hingga kadangkala aku tersungkur  di lautan garam..

  Sebelum mengakhiri  penulisan ini aku nk mencoret bait lagu buat temanx2 dan adikx2 yg tercinta semua:
"Andai kita ditemukan kembali..terukir sejarah di pinggir memori...mengimbau kembali kelayar ilusi..mengalir airmata suci....ya ALLAH di bumi ini menjadi bukti dan jua saksi..pertemuan yg terjadi..dan perpisan tanpa direstui.. Di halaman ini ku memohon limpah kurniamu..ditemukan kami semula..didalam rahmat kasih sayangmu..di dalam rahmatmu yang maha esa"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan