Follow ~mengikut

Selasa, 16 Oktober 2012

CORETAN PERJALANAN 14/10/12

     Saat yg lepas ini aku coretkan sebagai kenangan dalam catatan hidup aku.. hari tu 14/10/2012 dah tiba..pagi lagi aku bangun kemas baju kemudian menerima panggilan dr dinda@milol dia nk ingatkan pasal kenduri dkat rumah mak angkat dia....dalam  mengingat segala urusan dia mmg terbaik..suka ingat mengingatkan..senang klau berurusan dengan dia dn sentiasa mudah..

   Dia lah yg selalu membantu aku dalam selesai kan masalah aku untuk bg semangat dn motivasi pada aku..
pagi aku pinjam motor ayah nk g umah atok di sg sireh ..aku salam dengan semua adk beradik mak sebelum balik.aku pergi rumah adam pula untukambil kat atm kemudian aku terus ke rumah Dinda milol..

   Sampai aje depan piuntu pagar rumah dia aku bg salam..mybe dlam rumah tak dengar kot sebb ada tetamu dtang..aku tunggu sekejap..pastu aku call nk bg tau aku dh ada kat luar..aku sempat sembang sikit je dengan mak dia..

    Pastu kami trus gerak ke puchong sebelum tu kami g singgah tukar duit  di bandar puteri..pastu bru gerk ke pulau meranti..selama perjalanan tu dia tak bnyak cakap pon..mmg aku perasan..aku taktahu apa yg dia pikirkan tp aku terasa mcm dia marah pada aku..kemudia aku dapat panggilan ..di pendekan cerita selesi masalah tu..kami balik singgah Aeon Jusco untuk tukar duit...ni kali pertama yg aku rasa dia tak teman aku samax2 ke satu tempat wahal kami satu kenderaan yg sama..dia g tandas..

    Semalam dia ada cerita dekt aku yg dia mnta maaf sebb sakit perut..jd aku tak ambik aty klau dia diam tu sebb aku faham diasakit..kemudian aku singgah beli hadiah untuk kawan..sebb aku dh janji nk bg hadiah dekat dia..

     Aku singgah rumah ustazah ambik barang untuk anak dia..dipendekan story petang tu kami dh gerak g airport..sampai airport aku tunggu remy plak sebb dia nk kirim brang untuk adk dia.. sambil tu aku memerhatikan Dinda milol sebb dia mcmkeseorangan menahan sedih..sedangkan saat tu ramai yg pergi (mak yah aku,mak ayah wani,nazli,ali fikri) tapi dia sendirian..aku check in..pastu terus salam semua aku salam mak ngan ayah tp mcm tak rasa pon mcm aku nk pergi lama..

     Sambil aku jalan pastas untuk tak terlewat masuk ke flight aku terima kotak sambil ada pesanan yg aku dengar "jgn buka sekarang tau"..sambil aku berjalan dengan dinda aku nmpk dia menangis..aku terus jd hiba sambil kata dekat dia jgn nangis..

     Aku salam semua kawan aku sambil laga pipi tp dengandinda aku cium dahinya sebb aku rasa itu ciuman terakhir aku untuk berada di malaysia time tu..aku turuntangga bergerak sambil pandang kehadapan ..aku nmpak semua wajah family ngan kawanx2 tp aku tak nmpak wajah Dinda milol..aku sedih sangat..sampai dlam tren untuk ke flightaku buka kotak tu..

   Aku nmpak buku ngan coklat serta cd..aku baca isi kandungan dlam buku tu...baris pertama sahaja dh buat airmata aku mengalir deras ke pipi..itu lah pemberian paling berharga yg pernah aku dpat..mmg ramai yg bg hadiah pada aku..tapi kotak ini lebih berharga aku rasa sebb bukan sahaja brang yg aku suka dia bg tp diberi dengan hati dia sekali :) <3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan