Follow ~mengikut

Selasa, 9 Oktober 2012

MASYARAKAT YG MASIH TERBIAR

      Salam..tergerak hati untuk update blog..selalu update status je kat fb hehe..
aku nk kongsi sedikit cerita yg aku pelajari hari ini..hari ini aku pergi menjaring ikan bersama pakcik aku.. saat aku pergi menjaring di bekas lombong aku nampak ada seorang wanita sarat mengandung mempunyai dua org anak lelaki..

   
  Aku tengok bdakx2 ni hyperactive sangat sampai semua org dia nk dekat..kesian dorang cuma dua beradik je kat situ dengan ibunya..ayah mereka dh ditahan oleh pihak berkuasa akibat ketagihan dadah.. aku tnye nama mereka ." adk siapa nama..? dia pon jawab "danish" sorang lagi tu plak jwab juga "nama sya danial"..

    Aku tnye danial besar nk jd apa..? dia jawab nk jd doktor..tp syangnya bdakx2 ni tak bersekolah langsung..lagi plak duduk di kawasan perlombongan terbiar tu..hanya mnumair lombong..

     Petang nya hujan lebat sangat aku tumpang duduk kat pondokx2 disitu..Ya Allah sangat lah daif  bumbung bocor sana sini dengan pondok yg kecik..aduhh bru aku teringat mcm mana aku dulu ketika rumah aku bocor dh kelam kabut..tp dorang mcm dh x jd masalah..

     Aku terfikir..alahai dlam tengahx2 bandar ni pon masih ada rakyat malaysia yg daif mcm  tu.. bukan hulu hutan dia duduk tp ditengahx2 bandar yg pesat tu... semoga allah membantu mereka atas usaha mereka :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan