Follow ~mengikut

Khamis, 29 Mac 2012

BORIINGG!! BOSAAN!!

     Kadangx2 kita akan dengar ada segelintir manusia@umat mengungkapkan "Boringlah hidup ni" kalimah "bosan" dilontarkan jauhx2 dengan harapan ia x akan wujud di dalam kamus kehidupan dia.

     Hakikatnya tanpa kita sedari itulah jiwa yg kosong. Jiwa yg sifar matlamat. Jiwa itu jugalah juga nanti akan berpegang dengan budaya "hedonisme" demi menghiburkan hati dan mengisi kekosongan jiwa semata-mata.

     Seorang lelaki berkerjaya akan terkejar-kejar agar tanggungjawabnya sebagai khalifah dapat dilaksanakan dengan cemerlang dan pada masa yg sama juga dia sibuk mengumpul syer-syer(bekal) akhirat. dunia dan akhirat disepadukan.

      Jiwa yg kaya akan sibuk hinggakan masa yg ada terasa tidak mencukupi. ingatlah bahawa manusia mempunyai misi penting setelah dilahirka didunia .Mereka hamba,merka jualah pemimpin.

      Teringat firman Allah s.w.t yg bermaksud "tidak aku ciptakan jin dan manusia kecuali untuk beribadah.
(surah Ad-dhariyat 51:56) .Allah juga berfirman lagi yg bermaksud "Ingatlah ketika tuhanmu berfirman kpd para malaikat: sesungguhnya aku hendak menjadikan Seorang khalifah di Muka Bumi. (surah al baqarah 2:30).

      Dua misi ni lah yg akan membuat kita begitu sibuk di dunia sehingga tidak punya masa untuk bergelumang dengan MAKSIAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan