Follow ~mengikut

Jumaat, 2 Mac 2012

KIFARAH JUMAAT

salam..hari yg tenang ..aku bngun jam 5pg n terus ke bilik mandi..selesai mandi aku pon mengerjakan solat subuh...selesai solat aku jenguk ke jendela jap tengok kawanx2 dah gerak main bola kew belum...

aku x nmpak sape pon..aku terus ke dapur buat air teh n bancuh tepung buat lempeng sikit..sebelum masak aku gerakkan "ahli bait" aku tp sorang pon x bngun...

siap masak aku makan sikit n than terus grak g padang "souk sayarat" main bola...selesai main bola kami berkumpul untuk mendengar sedikit tazkirah...kebetulan plak hari ni ramai 'ikhwah' dr luar 'muhafazoh' datang same...jadi ucapan ada sedikit panjang tp amat bgus dan bernas...

tngah nk dengar tazkirah..ada panggilan plak dr malaysia rupanya danial...sempat ckap sikit ajew ngan dia sebb kedit dia habis...hahah kesian dia...sebelum balik aku sempat bersalaman dengan bnyak ikhwah muhafazoh lain...

sampai kat rumah aku tengok x 'ahli bait' aku semua tak bngun lagi ..aku geram..aku buka semua tingkap..hahah..kena plak suhu time tu 11c je masingx2 bru bngun sebb x tahan sejuk hahaha

aku kemas bilik n on9 sekejap kat fb...sekejap...! mana ada sekejap...sampai azan zohor aku siap g masjid...niat hati nak solat kat masjid syarbini..sampai kat bawah aku lupa nk pakai jam..aku pon pergi belakang 'imarah(bangunan) nk jerit org kat atas suruh bg jam kat bawah...tp x semenax2 ada anjing liar plak...aku kena sergah dek anjing..mengelupur aku kibas selendang kat bahu aku nk halau sambil berundur ke belakang,...tapi sayang mata pandang arah anjing tengok gigi dia tajam gilee..aku x sedar n terlupa belakang aku tu ada pembentong yg hilang penutup...aku pon terjatuh kat dalam pembentung tu..

huiss ada rasa sakit juga...pastu anjing tu pon lari tengok aku jatuh...ada budak arab ketawa terbahakx2 tengok aku jatuh...malu aku dibuatnya...aku terus g masjid nasib baik jubah x kotor...

balik rumah aku menahan kesakitan sampai x nk kuar rumah dah...aku duduk kat rumah rehat sampai azan asar aku dah x tahan aku baring jap..sedarx2 dh magrib...

selesai solat magrib aku habiskan membaca 1/2 juz alquran ..n than tolong attasyiq memasak kat dapur...selesai masak aku makan nterus solat isyak.....n menonton television..tah bile nk tidow   wallahua'lam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan